Menu
Contact
Menu Contact
Actueel

Tekort aan computerchips duurt nog een jaar

Het tekort aan computerchips houdt nog zeker een jaar aan.

Waar er begin dit jaar werd verwacht dat het tekort aan computerchips nog zes maanden zou duren is dit inmiddels een jaar geworden. Het gaat volgens TSMC, een Taiwanese fabrikant, zeker tot ver in 2022 duren voordat het opgelost is.

Het bedrijf is ‘s werelds grootste onafhankelijke toeleverancier van halfgeleiders. Autofabrikanten zouden vanaf volgend kwartaal meer chips toegeleverd moeten krijgen, aldus de CEO Wei. Echter houden de fundamentele tekorten nog zeker dit jaar aan en wellicht tot in 2022.

TSMC is niet de enige fabrikant die waarschuwt dat de tekorten voorlopig nog niet voorbij zijn. Ook Foxconn en het Duitse concern Continentaal hebben vergelijkbare berichten verspreid. De reden hiervoor is de onverzadigbare vraag naar onder meer smartphones en gameconsoles. Daarnaast bestaat er ook een grote behoefte aan datacenterservers, dankzij de ontwikkelingen van de cloud.

Bron: computable

Cookievoorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en analytische doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid

Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.